Winnaars Maand van de Markt ontvangen hun prijs in Berlaar
- Berlaar
- Ronny Mullens
- 03/06/2026
- 542

BERLAAR – De winnaars van de jaarlijkse actie Maand van de Markt hebben op woensdag 3 juni hun prijs in ontvangst genomen tijdens een receptie in het gemeentehuis van Berlaar. Met de campagne heeft het gemeentebestuur gedurende de maand april de wekelijkse woensdagmarkt extra onder de aandacht gebracht en werden bezoekers beloond voor hun aankopen bij de marktkramers.
Ieder die in april aankopen deed op de Berlaarse markt, ontving een wedstrijdkaart en maakte daarmee kans op aantrekkelijke prijzen uit zowel de gemeentelijke als de provinciale prijzenpot. De actie maakt deel uit van de jaarlijkse campagne Maand van de Markt, die het belang van de lokale markten promoot.
“Voor veel inwoners, bezoekers en marktkramers is de Berlaarse woensdagmarkt een essentieel onderdeel van het sociale weefsel”, zegt schepen van Lokale Economie Wim Soons (CD&V). “Naar de markt ga je niet alleen om boodschappen te doen, maar ook om een praatje te maken en mensen te ontmoeten. Elk jaar belicht Maand van de Markt die charme van onze lokale markt en kan een bezoek bovendien een mooie prijs opleveren.”
Uit alle ingediende wedstrijdkaarten werden recent dertig winnaars geloot. Zij mochten hun prijs op woensdag 3 juni officieel in ontvangst nemen. Het ging onder andere om waardebonnen van de marktkramers, waarmee de lokale handel opnieuw wordt gesteund.
Met de actie wil het gemeentebestuur niet alleen meer bezoekers naar de markt aantrekken, maar ook het belang van lokaal winkelen en de ontmoetingsfunctie van de wekelijkse markt benadrukken. De succesvolle deelname toont volgens de organisatoren aan dat de woensdagmarkt nog steeds een vaste waarde is binnen de Berlaarse gemeenschap.
Foto’s Kris Martlé






