• 19/09/2024

Vooruit wil behoud twee treinen per uur per rijrichting in station Mortsel Oude God.

MORTSEL/KONTICH/HOVE – Vooruit strijdt voor een sterk en betaalbaar openbaar vervoer- overal in België- en dus ook in de Antwerpse zuidrand en in het door files geteisterde Mortsel.

Op woensdagochtend 5 juni voerden de Vooruit kandidaten uit de Antwerpse Zuidrand actie aan het station Mortsel Oude God.
Dat deden ze om twee duidelijke redenen:
• Het promoten van een combiticket aan €8 voor al het openbaar vervoer in gans België.
• Het behoud van twee treinen per uur per rijrichting (Antwerpen of Brussel).

“Met zo’n ticket van 8 euro kan je de hele dag de trein, de tram, de bus en de metro nemen. Daarmee willen we het openbaar vervoer betaalbaar, makkelijk en aantrekkelijk maken”, stelt Hovenaar Tyson Kouraichi ( 11de plaats Vlaams Parlement).

“Een uitstap naar pakweg de Zoo van Antwerpen of naar de kust moet voor iedereen simpeler en goedkoper” vult Sonja Birchen (Kontich, 10de opvolger Vlaams Parlement) verder aan. “Bovendien is het goed voor het klimaat, het toerisme en voor onze portemonnee” besluit Nicole Beelen (Lint, 11de opvolger federaal parlement). “ Als je dit wil realiseren moeten federaal en de deelstaten de handen in elkaar slaan. “

“Maar er is nog een extra reden waarom we vandaag actie te voeren aan station Mortsel Oude God”, stelt Gitta Vanpeborgh (uittredend kamerlid en opnieuw Mortsels kandidaat lijstduwer federaal parlement). “Er wordt opnieuw overwogen om onze tweede trein per uur per rijrichting af te schaffen! De NMBS heeft twee rijpaden aan Infrabel aangevraagd, maar wacht nog op zekerheid aangezien het internationaal treinverkeer mogelijk roet in het eten kan gooien. Afgelopen legislatuur heb ik heel wat druk uitgeoefend om die tweede trein opnieuw te laten rijden. Komende legislatuur gaan we er voor ijveren om deze ook te behouden!
De reacties van de voorbijgaande treingebruikers waren alvast duidelijk. Diverse scholieren getuigden dat het behoud van twee treinen per uur absoluut noodzakelijk is om tijdig in de school toe te komen. Pendelaars die in Mechelen en Brussel werken, getuigden dan weer dat het absurd is om eerst naar Berchem te moeten treinen om daar vervolgens een trein richting Brussel of Mechelen te moeten nemen. Er van uitgaand dat de aansluiting dan verzekerd zou zijn…

Foto organisatie

🤞 Abonneer u op onze nieuwsbrief

Ontvang tweemaal per week een overzicht van het nieuws uit uw regio


Aanverwante berichten