Studenten marketing Karel de Grote Hoge School zetten hun creatieve geesten in
ANTWERPEN – Tijdens de Week van de Vrijwilliger, die vandaag eindigde, hebben de studenten marketing aan Karel de Grote Hogeschool hun creatieve geesten ingezet voor vijftien goede doelen.
Tijdens de eerste editie van de ‘Responsible Marketing Week’ werkten ze een inclusieve en creatieve campagne voor één specifiek goed doel uit.
Die campagnes stelden ze vanmiddag voor aan een professionele jury. Yasmien Nasiri (zie foto) van KdG: ‘We willen onze studenten laten voelen dat je als marketeer een echte meerwaarde kan betekenen voor de samenleving.’
79 laatstejaarsstudenten marketing aan KdG hebben zich deze week volledig ondergedompeld in het reilen en zeilen van een non-profitorganisatie.
Vijftien vzw’s die bezig zijn met diversiteit en inclusie, daagden de studenten uit om voor elk van hen een creatieve en inclusieve campagne uit te werken.
Dat gaat van grote organisaties zoals Kom op Tegen Kanker of Bond Beter Leefmilieu, tot kleine vzw’s zoals Armen Tekort of Het Roze Huis.
Elk team van studenten werkte op een andere, specifieke briefing en dacht een campagne uit rond maatschappelijke thema’s zoals armoedebestrijding, cultuur, onderwijs of gezondheid.
Studenten werden uit hun comfortzone gehaald, omdat ze voor het eerst werkten voor klanten en doelgroepen waar ze normaliter niet meteen mee in contact komen.
Ter voorbereiding kregen ze enkele boeiende masterclasses van Het Geluidshuis, Oona en LDV. Vandaag stelden de studenten zich voor aan elkaar én aan een professionele jury. (EM / Foto FB)