Plus Home Services vaste waarde in Heist, primeur voor gemeente Nijlen
HEIST-OP-DEN-BERG – Plus Home Services zorgt voor hulp in het huishouden via het systeem van dienstencheques. Thuishulpen staan klaar om huishoudelijke taken van cliënten over te nemen. Plus Home Services beschikt over 54 kantoren verspreid over het hele land.
Het kantoor in Heist-op-den-Berg bestaat vijftien jaar. Om deze mijlpaal te vieren hield het kantoor een feestje. Thuishulpen genoten van verse pizza en een dessertbuffet. Zij feliciteerden Heidi en Cindy (zie foto), de plaatselijke kantoormedewerkers. Heidi: ‘Het deed zoveel deugd om eens in een andere omgeving tijd te hebben om met onze thuishulpen te praten. De hoge opkomst toont ook dat we met een leuk en positief team zitten. En er zijn nog steeds vacatures voor de job van thuishulp. We zijn constant op zoek naar kandidaten, om zo samen op naar de twintig jaar te gaan.’
Heel wat mensen kochten in de periode van Kerst en nieuwjaar cadeaus in de gemeente Nijlen. Koop lokaal was in die periode extra interessant dankzij de eindejaarsactie. En ondertussen zijn de winnaars bekend. Je vindt ze op
https://bekendinnijlen.be/verbinden/winkel-hier-onderneem/winnaars-eindejaarsactie/
Als eerste lokaal bestuur in Vlaanderen mag Nijlen zich een Great Place to Work noemen. Dit is gebaseerd op een wetenschappelijke manier om te peilen naar de mate van vertrouwen, trots en plezier bij werknemers. De gemeente voegt zich zo bij een lijstje van grote spelers als Cofidis, Roche, Dela, Bank Van Breda, Schoenen Torfs, EY,…
Zo divers als het takenpakket is van een lokaal bestuur, zo verschillend zijn ook de functies en de honderden mensen die voor ‘de gemeente en het OCMW’ werken. In de bevraging die door een externe organisatie op onafhankelijke en anonieme manier gebeurde, gaven 84 procent van de personeelsleden aan dat het lokaal bestuur een heel goede organisatie is om voor te werken. Ze krijgen en geven er respect, vertrouwen en waardering en ze zijn trots om dag in dag uit het beste van zichzelf te geven voor de inwoners van Nijlen.
Burgemeester Paul Verbeeck (CD&V): ‘Het gaat om een traject dat al vijf jaar geleden werd opgestart. Samen met het uitbreiden van de HR- afdeling werd er werk gemaakt van een modern personeelsbeleid. Geregeld de vinger aan de pols houden over wat goed is en wat beter moet of kan is daar een hoeksteen van. Daarvoor werd beroep gedaan op de Great Place to Work methode. Nadien gingen we aan de slag met de resultaten uit eerdere bevragingen, want bouwen aan een Great Place to Work doe je op basis van de input van alle collega’s. Dankzij de bevraging krijgen we signalen over de noden van medewerkers.’
‘We gaan hier doelbewust en transparant mee aan de slag om als werkgever elk jaar sterker en beter te worden. De erkenning is dan ook iets waar HR-manager Sven Janssens en algemeen directeur Veerle Poelmans, samen met het bestuur, heel trots en fier over zijn. We willen graag op dit elan verdergaan want onze mensen zijn het investeren dubbel en dik waard.’ Dat investeren doet lokaal bestuur Nijlen, ook tijdens opeenvolgende crisissen. Dat gebeurt niet zozeer met geld maar in het aanbieden van meer flexibiliteit aan de werknemers wat resulteert in een verbeterde work-life balance. De werknemers schatten het duidelijk naar waarde dat zij meer vertrouwen en waardering voelen. (EM / Foto Plus Home Services)