Nieuwe Lijnwinkel in Antwerpen Centraal zorgt voor een nieuwe ervaring
ANTWERPEN – De Lijn heeft de deuren geopend van haar allereerste Lijnwinkel van de nieuwe generatie, gevestigd in het hart van het station Antwerpen Centraal. Dit concept biedt zowel reizigers als medewerkers een nieuwe ervaring, met als ultiem doel het verbeteren van de tevredenheid van de reizigers én personeelsleden.
Lydia Peeters (Open Vld), Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken: ‘Dit concept is een voorbeeld van hoe De Lijn de behoeften van de reizigers centraal plaatst en streeft naar een moderne reisplanning. Dit is slechts het begin, want we zullen dit concept uitbreiden naar andere steden.’
Guy Weyns, directeur Marketing en Mobiliteit: ‘De Lijnwinkel 2.0 is een moderne, interactieve omgeving waarin reizigers worden begroet met het doel hun reisplanning te vereenvoudigen, informatie te bieden over routes en tijdschema’s, en toegang te bieden tot innovatieve mobiliteitsoplossingen.’
De nieuwe Lijnwinkel is een belevingswinkel waar klanten de touwtjes in handen hebben. Hier kunnen reizigers profiteren van talloze nieuwe functies en voordelen, waaronder:
Selfservice: klanten kunnen zelf op ontdekkingstocht gaan met interactieve routeplanners en automaten. Medewerkers staan klaar om te assisteren waar nodig.
Digitale mogelijkheden: reizigers worden begeleid bij het gebruik van automaten, het downloaden van de app en het raadplegen van interactieve routeplanners op schermen. Ook het aanmaken van een account wordt gemakkelijk gemaakt.
Persoonlijke ontvangst: Bij het wachtrijsysteem staat een onthaalmedewerker klaar om te informeren naar de wensen van de klant.
Open concept: De winkel beschikt over een zitruimte waar klanten informatie krijgen over De Lijn via schermen, variërend van sfeerbeelden tot nieuwe projecten, digitale producten, vacatures en toekomstplannen.
Verbeterde communicatie: De nieuwe desk zorgt voor een betere interactie tussen klant en medewerker.
Toegankelijkheid: Speciaal ontworpen lage balie maakt de winkel toegankelijk voor iedereen.
Gemakkelijk betalen: Naast betalingen met een bankkaart kunnen klanten eenvoudig via een automaat met contant geld betalen, in alle veiligheid.
Informatie over combimobiliteit: De winkel biedt informatie over Blue Bike, Cambio en Hoppin, de nieuwe mobiliteitsvisie waarmee de Vlaamse overheid de overstap wil maken naar een meer duurzame combimobiliteit.
Proactieve klantenbenadering: De Lijnwinkel verschuift van een reactieve naar een proactieve benadering, van eenvoudige transacties naar uitgebreid advies.
Afspraken maken: Klanten kunnen nu voor het eerst persoonlijke afspraken maken via de website of ter plaatse om op het meest geschikte moment geholpen te worden.
Ondersteuning: Tijdens minder drukke momenten ondersteunen de medewerkers de klantendienst of dienst abonnementen voor een snellere service.
De Lijnwinkel is gevestigd in de wandelgalerij van het station en is gemakkelijk te vinden dankzij lichtborden en affiches op de oude locatie. De openingstijden zijn van maandag tot en met vrijdag van 8 tot 18 uur, en op zaterdag van 9.15 uur tot 17 uur.
Foto’s Sylvie Michèle