Nieuw speel- en ontmoetingsterrein Bosveld-Groeneweg feestelijk geopend

MOL – Op vrijdag 29 mei werd het nieuwe speel- en ontmoetingsplein Bosveld-Groeneweg officieel geopend. Tussen 18.00 en 20.00 uur genoten buurtbewoners van een feestelijke opening met een buurtterras, muziek, glittertattoos, een knutselhoek en een gratis frietje en drankje.

Het nieuwe plein, gelegen op de hoek van Bosveld en Groeneweg in de wijk Keirlandse Zillen, kwam tot stand na een participatietraject met buurtbewoners dat in het najaar van 2024 van start ging. Het resultaat is een groene speel- en ontmoetingsplek met 13 speeltoestellen voor verschillende leeftijden, waarbij de bestaande speelheuvels een centrale rol kregen in het ontwerp.

Naast avontuurlijk speelplezier is er ook aandacht voor ontmoeting en toegankelijkheid. Zo werden twee rolstoeltoegankelijke ontmoetingsplekken ingericht. De babbelbank en ontmoetingsruimte kwamen tot stand met financiële steun van de provincie Antwerpen.

Met bloemenweides, plantenzones en voldoende open grasruimte vormt het plein niet alleen een aantrekkelijke speelplek, maar draagt het ook bij aan meer groen en biodiversiteit in de buurt.

Foto’s gemeente Mol

🤞 Abonneer u op onze nieuwsbrief

Ontvang tweemaal per week een overzicht van het nieuws uit uw regio


Aanverwante berichten