Lancering van preventiecampagne voor een gezonde leefstijl

HOBOKEN – Vanochtend lanceerden de expertisecentra dementie, samen met het agentschap Zorg en Gezondheid, Vlaams Instituut Gezond Leven, Domus Medica, het Vlaams apothekersnetwerk en de Alzheimer Liga Vlaanderen, de gloednieuwe preventiecampagne ‘2 voor de prijs van 1’: Wat goed is voor je hart, is goed voor je hersenen. Een gezonde leefstijl kan immers het risico op dementie verminderen. Gezonde voeding, matig alcoholgebruik, bewegen en cognitief en sociaal actief blijven, leiden tot een betere hersengezondheid. Bovendien zorgen ze ook voor een betere cardiovasculaire gezondheid.

Wouter Beke (CD&V), Vlaams minister van volksgezondheid: ‘Met deze campagne willen we de Vlaming informeren over het belang van een goede hersengezondheid. Er is immers steeds meer wetenschappelijke evidentie dat inzetten op hartgezondheid een positieve invloed heeft op hersengezondheid. De campagne past volledig in de uitvoering van ons dementieplan.’

Ook het regionale expertisecentrum dementie in Antwerpen zit vandaag niet stil. Samen met Geheugenkliniek ZNA Hoge Beuken, het district Hoboken, LOGO Antwerpen en Alzheimer Liga Vlaanderen lanceerden ze de nieuwe campagne op 9 mei 2022 op de wekelijkse markt op de Kioskplaats. Men zette het thema preventie centraal dankzij het uitdelen van campagnemateriaal en het te woord staan van geïnteresseerde marktbezoekers.

Foto’s Ronny MULLENS

Booking.com

Related post