• 15/04/2024

Kleinste maatwerkbedrijf van Vlaanderen prijkt op 500 reclameborden

HERENTALS – TWERK prijkt vanaf volgende week op 500 reclameborden in heel het Vlaamse land. Het kleinste maatwerkbedrijf van Vlaanderen werd immers laureaat van een wedstrijd van Payconiq en JCDecaux, die daarmee enkele goede doelen een boost willen geven. TWERK ontwierp een campagne rond één van zijn karakteristieke doelgroepmedewerkers: Sven, die begin dit jaar een hoofdrol speelde in ‘Durf te Vragen’, het VRT-programma met Siska Schoeters dat een volledige aflevering wijdde aan autisme. Een tekening van Sven siert de affiche, en door een QRcode op die affiche te scannen kan je meteen een kleine of grote gift aan TWERK doen via Payconiq.

Bart Michiels, coördinator van TWERK: ‘Voor TWERK blijft alle steun welkom, dus toen Payconiq en JCDecaux de Scan for Change-wedstrijd lanceerden, hebben we niet lang getwijfeld. Samen met onze doelgroepmedewerkers en vormgevers bedachten we niet alleen een in het oog springende affiche, maar een hele campagne daarrond. Op www.scansven.be vind je een aantal ontroerende en inspirerende videofragmenten en verhalen waarin Sven en zijn collega’s de hoofdrol spelen. Je kan er De Durf Te vragen-fragmenten herbekijken en breder kennismaken met TWERK en bovendien kan je er ook op andere manieren doneren.

Eva De Mey, Event & Charity Development Manager bij Payconiq: ‘Voor de Scan for Change-wedstrijd van dit jaar vertrouwden we op de kracht en creativiteit van de goede doelen om een impactvolle fondsenwervingscampagne te creëren. De campagne van TWERK blies ons meteen omver. Want, ondanks dat ze een kleine organisatie zijn, slaagden ze erin een volwaardige campagne te creëren rond het personage ‘Sven’. Proficiat.”

‘Een gift vanaf 40 euro geeft je trouwens recht op een fiscale aftrek van 45 procent. Als je je gegevens achterlaat, dan krijg je het jaar nadien een fiscaal attest van TWERK. Dat kan ook eenvoudig via de ‘Scan & Doneer’-oplossing in de Payconiq by Bancontact-app. Om te doneren, scan je de QR-code, voer je je gegevens in voor het belastingcertificaat voor donaties van 40 euro en hoger, voer je het bedrag in en bevestig je met pincode of biometrie.’

Behalve op reclamepanelen zal je Sven de volgende maanden nog wel meer tegenkomen. Zijn tekening en de QR-code krijgt vanaf nu een plaatsje op sociale media en op heel wat TWERK-producten. Michiels: ‘Op de verpakking van onze chocolade, op onze bestelwagen en op onze vitrine delen we Sven en de QRcode op. Zo kan iedereen die geprikkeld wordt door TWERK ons meteen een pleziertje doen.’

Op de Herentalse Vrijdagmarkt bleek dat trouwens al. Sven en zijn collega’s trakteerden er 500 bezoekers op een Svenlolly, waarop die code ook prijkte. Een QRcode is nog nooit zo lekker geweest.

Foto’s Ronny MULLENS

🤞 Abonneer u op onze nieuwsbrief

Ontvang tweemaal per week een overzicht van het nieuws uit uw regio


Aanverwante berichten