Go Forest biedt een groen alternatief voor black Friday
ANTWERPEN – Nu de gevolgen van wereldwijde klimaatveranderingen niet langer vallen te ontkennen, staat het volgende probleem alweer voor de deur. Ontelbare bedrijven proberen ons te overhalen bij hun te kopen, met als argument dat ze in ruil bomen zullen planten. Het aanbod is zo overweldigend en de beloofde resultaten zo vaag, dat je het bos niet kan vinden tussen de bomen. Go Forest belooft hier verandering in te brengen.
Na een actie in Brussel stonden Marte (operations manager) en Charlotte (chief ecological officer) deze middag aan het kloppend hart van shoppend Antwerpen. Daar deden ze hun uiterste best om bomen te verkopen aan passerende koopjesjagers. Waar ze tot nu toe vooral een BTB- (business-to-business) model hanteerden, zetten ze hiermee in op de particuliere markt. Hun argument is dat je voor de prijs van een bolleke Koninck al (bijna) twee mangrovebomen kunt planten, waarmee je niet alleen een hoop CO2 kunt vangen, maar ook de toekomst van de zee helpt garanderen.
‘Onze manier van werken is transparant en houdt rekening met de wensen van de klant. Zo kun je kiezen waar je de actie laat uitvoeren en via onze website kun je dit ook blijven volgen. Voor het plantgoed kiezen we inheemse soorten, die door lokale kwekers worden aangeleverd.’ Aldus Marte van Go Forest.
Hun samenwerking met ‘South pole’ en ‘CO2 Logic’ bewijst ook dat ze geen kleine speler zijn. Het is per slot van rekening een verdienmodel en als ze daarmee de planeet kunnen helpen redden kan dat zeker geen bezwaar zijn, integendeel. De transitie naar groene energie in Californië is daarvan een levend bewijs. Morgen kun je dit enthousiaste team nog treffen in Leuven en Gent, of surf naar hun website om te ontdekken wat ze allemaal doen.
Bart BOUSSEMAERE