Fietsteams MOL halen recordbedrag op voor Kom op tegen Kanker

MOL – Tijdens het hemelvaartweekend namen de drie fietsteams van MOL voor de tiende keer deel aan de 1000 km voor Kom op tegen Kanker. Samen met duizenden fietsers, vrijwilligers, supporters en sponsors droegen zij bij aan een recordopbrengst van 7.390.500 euro voor wetenschappelijk kankeronderzoek. De Molse teams hebben daar maar liefst 16.500 euro aan bijgedragen.

Van donderdag 14 tot en met zondag 17 mei trokken de drie teams opnieuw de weg op voor het jaarlijkse solidariteitsevenement. Deze editie kreeg een extra feestelijk karakter, aangezien de Molse deelnemers al voor de tiende keer aan de start verschenen.

Ondanks de regenachtige omstandigheden legden alle fietsers hun trajecten veilig af. De deelnemers waren herkenbaar aan het gele molletje op hun fietshelm, een symbolische verwijzing naar hun jubileumdeelname.

Meer dan 16.500 euro ingezameld

De drie fietsteams van MOL verzamelden samen meer dan 16.500 euro. Dit mooie bedrag kwam tot stand dankzij de inzet van de fietsers, het Mols Comité Kom op tegen Kanker, vrijwilligers, sponsors en tal van sympathisanten.

Ook verschillende lokale acties leverden een belangrijke bijdrage aan het eindresultaat. Zo werden onder andere een ontbijtactie, soepverkoop en fietszoektocht georganiseerd ten voordele van Kom op tegen Kanker.

Dank aan alle betrokkenen

Het gemeentebestuur spreekt zijn grote waardering uit voor alle Molse fietsers, Mols Hoop, de Mollenaars die via hun bedrijf deelnamen, supporters, vrijwilligers, sponsors en sympathisanten.

Dankzij hun inzet, steun en enthousiasme groeide het fietsweekend opnieuw uit tot een warm en verbindend initiatief. Hun betrokkenheid maakt een tastbaar verschil in de strijd tegen kanker.

Foto gemeente Mol

🤞 Abonneer u op onze nieuwsbrief

Ontvang tweemaal per week een overzicht van het nieuws uit uw regio


Aanverwante berichten