Festival ‘Mode 2.021 Antwerpen – Mode/Bewust” gelanceerd op Zaventem

ZAVENTEM – Naar aanleiding van de heropening van het MoMu voor het publiek maakten ModeMuseum Antwerpen, Brussels Airlines, Brussels Airport en Toerisme Vlaanderen internationale reizigers op Brussels Airport vanmorgen warm met een sympathieke actie voor een bezoek aan Antwerpen tijdens het modefestival ‘Mode 2.021 Antwerpen – Mode/Bewust’. Daarnaast onthulde men in primeur de gate op Brussels Airport die in een mode-kleedje werd gestoken en kregen passagiers van de Brussels Airlines-vlucht naar Nice een doosje met daarin een stijlvol oogmaskertje, twee tickets om het MoMu te bezoeken tijdens het modefestival en Antwerpse Handjes van Chocolatier Erik Goossens.. De komende dagen zal dit geschenk ook uitgereikt worden aan passagiers van 36 andere Brussels Airlines-vluchten.

Mode 2.021 Antwerpen – Mode/Bewust’ is het ambitieuze heropeningsprogramma van MoMu – ModeMuseum Antwerpen, in samenwerking met stad Antwerpen en Toerisme Vlaanderen. Vanaf vandaag biedt MoMu tot en met zondag 23 januari 2022 een line-up aan vol fascinerende tentoonstellingen, openluchtprojecten, stadswandelingen en activiteiten. Zuhal Demir (N-VA), Vlaams minister voor toerisme: ‘Vlaanderen kent een rijke geschiedenis van meesterschap. Ook vandaag heeft onze regio heel wat talent. Na de Vlaamse meesters in de schilderkunst waar we de afgelopen drie jaar de wereld mee veroverden, zetten we aan de hand van een modieuze belevingshoek op Brussels Airport nu ook onze meesters in de modesector in de internationale kijker. Op die manier willen we de reizigers informeren over de Antwerpse modescène en hen uitnodigen om naar de Scheldestad af te zakken.’

Koen Kennis (N-VA), Antwerps schepen voor toerisme: ‘De heropening van het ModeMuseum en het Modefestival versterken de internationale uitstraling van Antwerpen als modestad. De Antwerpse modesector zorgt voor de instroom van A-typisch creatief talent én van bezoekers die spenderen in onze stad. Het belang van de heropening van het ModeMuseum kan niet onderschat worden.’ Kaat Debo, directeur MoMu: ‘We willen bezoekers verrassen met expo’s, workshops en Fashion Balls in de straten tot een eigentijds kleed in de kathedraal. Het modefestival verspreidt vijf maanden lang modecultuur over de hele stad, tot in de meest onverwachte hoeken, zelfs tot in de gates van Brussels Airport.’

Arnaud Feist, CEO Brussels Airport: ‘Brussels Airport is de toegangspoort tot ons land voor de rest van de wereld en daarom vinden we het belangrijk om actief de Belgische cultuur en het toerisme te promoten. De Vlaamse modeontwerpers zijn internationaal gerenommeerd en dankzij deze mooie samenwerking kunnen onze passagiers op de luchthaven al een voorsmaakje krijgen van wat de Antwerpse modestad te bieden heeft. Zo heeft al wie hier aankomt of vertrekt meteen een cultuurtip voor hun (volgende) bezoek aan ons land.’

Peter Gerber, CEO Brussels Airlines: ‘Als ambassadeur voor België zetten we ons land graag op de culturele wereldkaart. Met onder meer onze Belgian Icons hebben we al verschillende belangrijke Belgische cultuuriconen in de Europese kijker kunnen zetten. De voorbije twee jaar hebben we de Vlaamse Meesters kunnen promoten met een vliegtuig gewijd aan Bruegel en een gate event ter gelegenheid van de start van het Van Eyck-jaar. Vandaag zijn we trots om de Belgische modesector te ondersteunen bij hun heropening. Met deze campagne hopen we zoveel mogelijk passagiers te inspireren om de indrukwekkende Antwerpse modescène te ontdekken tijdens een bezoek aan het Modemuseum of het Modefestival.’ Meer info: www.mode2021antwerpen.be

Edwin MARIËN

Foto Luc Hilderson

 

 

Related post