Binnenste Buiten viert 20 jaar met foto-expo in Antwerps stadhuis

ANTWERPEN – Binnenste Buiten viert zijn 20-jarig bestaan met de foto-expo ‘20 jaar Binnenste Buiten: 20 gezichten’ in het Antwerpse stadhuis. De tentoonstelling toont twintig zwart-witportretten van fotograaf Godewijn Daled en vertelt verhalen van mensen die dankzij Binnenste Buiten weer sterker in het leven staan.

Binnenste Buiten is een initiatief van de Stad Antwerpen en ondersteunt mensen in kwetsbare situaties bij het versterken van hun zelfbeeld, zelfvertrouwen en kansen op de arbeidsmarkt. In 2025 begeleidde Binnenste Buiten meer dan 550 mensen in onder andere stress, tandzorg, hygiëne, voeding, solliciteren en budgetvriendelijk winkelen. In de eerste maanden van dit jaar begeleidde Binnenste Buiten al bijna 430 mensen. ​ 

Voor de expo portretteerde Daled klanten, vrijwilligers, medewerkers en deelnemers aan werkervaringstrajecten. Hun verhalen draaien om groei, veerkracht en nieuwe kansen.

Schepen voor sociale zaken Nathalie van Baren (N-VA) benadrukt het belang van het initiatief: “Binnenste Buiten toont al 20 jaar aan dat armoede niet alleen om geld draait, maar ook om zelfbeeld, waardigheid en toekomstperspectief.”

Ook coördinator Anneloes Van Osselaer ziet de expo als een krachtig signaal: “Deze expo laat zien dat mensen trots mogen zijn op het pad dat ze hebben bewandeld.”

Praktisch

De expo is gratis te bezoeken tot en met 28 juli in de exporuimte naast de foyer op de begane grond van het Antwerpse stadhuis.

Meer info: Binnenste Buiten

🤞 Abonneer u op onze nieuwsbrief

Ontvang tweemaal per week een overzicht van het nieuws uit uw regio


Aanverwante berichten