Bezoekersanalyse moet Kempense logiessector nog aantrekkelijker maken


LIER – Een actie die de relance versnelt, de kwaliteit van het logies stimuleert én de vakantieganger beloont voor zijn feedback?  Toerisme Provincie Antwerpen, regioteam Kempen en 80 Kempense logiesuitbaters zetten een unieke campagne op. 1 000 gasten ontvangen na een logiesbeoordeling een voucher van 50 euro voor een volgende vakantie. De bezoekersanalyse moet de Kempense logiessector nóg aantrekkelijker en sterker maken.

Welke service verwacht de vakantieganger vandaag in zijn logies? Welke beleving zoekt hij? En hoe belangrijk is het thema duurzaamheid? Alleen het antwoord van de gast zelf telt. Dat vormt het uitgangspunt van een logiescampagne voor de Kempen. Jan De Haes (N-VA), gedeputeerde voor Toerisme: ‘Als we het verblijfstoerisme na de coronapandemie blijvend willen stimuleren, moeten we onze marktpositie versterken. Dat kan alleen door voortdurend te investeren in kwaliteit en professionaliteit. Die bereidheid bij de Kempense logiesuitbaters is groot. 80 ondernemers reageerden enthousiast op onze oproep en werken gratis mee aan deze campagne.’

‘Jouw mening telt.’ Elke gast die voor donderdag  30 september overnacht bij een van de deelnemende logies en interesse heeft in de campagne, kan zich registreren via www.Kempen.be. Wie eerder boekte, kan zich alsnog registreren. Als dank voor de review ontvangt de toerist een voucher van 50 euro voor een volgende vakantie bij een van de deelnemende logies. De vouchers zijn één jaar geldig.

Regioteam Kempen verwerkt alle enquêtes en bespreekt de individuele resultaten met de betrokken logiesuitbaters. De Haes: ‘Een unieke kans voor de ondernemers om te groeien. De feedback geeft hen inzicht in wat de vakantieganger anno 2021 verwacht en wijst hen op eventuele verbeterpunten. Slimme ondernemers gaan er meteen mee aan de slag. Op die manier zorgt deze logiescampagne voor een versnelde relance én een stevige kwaliteitsinjectie. Gasten, ondernemers en de vakantiebestemming Kempen: iedereen wordt er beter van.’ Bekijk hier het overzicht van de deelnemende logies: https://www.kempen.be/logiescampagne

Na een zware coronaperiode wil Toerisme Provincie Antwerpen dat bezoekers dit jaar opnieuw ten volle vakantie kunnen beleven, zelfs nog intenser dan voorheen. Daarom werkt Toerisme Provincie Antwerpen dit jaar met een relancebudget van 300 000 euro aan de versterking van het toeristisch aanbod, een betere ontsluiting van de toeristische producten en de verdere professionalisering van de toeristische sector.

Het relanceplan toerisme gaat uit van vijf grote projectlijnen. Men zet in op de promotie van fiets- en wandelvakanties, waarbij men bestemmingen en producten aan elkaar koppelt. Men biedt belevingsvolle pop-ups aan ter promotie van de Vlaamse icoonfietsroutes. Men zet een bezoekersanalyse van logies op met als doel de kwaliteit, de beleving en de rendabiliteit te verbeteren. Men creëert een camper- en kampeervriendelijk klimaat en belevingsvolle suggestielussen voor de campertoerist. Men biedt de kampeersector een gebruiksvriendelijke en performante reserveringsmodule aan en ondersteunt kleinschalige logies bij hun inspanningen voor een vlottere online boekbaarheid. (EM / Foto Mie de Backer)


Related post